Select Page

de Bijenkorf > Een wereld van inspiratie

Maak hét luxe warenhuis van Nederland weer begeerlijk. Creëer vanuit deze ambitie een helder merk en retailomgeving; Een wereld van inspiratie.

Er is een geïntegreerd merkconcept gecreëerd waarbij het merk de Bijenkorf weer leidend werd. Er is afscheid genomen van een veelheid aan labels en submerken en gekozen voor een eenduidige merkstructuur met een beperkt aantal speerpunten. Er is een krachtige en duurzame visuele identiteit ontwikkeld waarbij de zeshoek tot leven is gebracht als een verrassend, premium en begeerlijk element in communicatie. Naam, logo en visuele communicatie versterken elkaar.

> VBAT 2008-2011

Merkstrategie
Creative direction
Design
Communicatie
Begeleiding implementatie

Werkzaamheden

Als art director vast onderdeel van het Bijenkorf team. Bijgedragen aan merkstrategie, visuele identiteit en aansturing van diverse retail communicatietrajecten.

Mijn werkzaamheden betroffen onder andere:

  • Merkontwikkeling en creative direction
  • Fundament voor private label
  • Marketingconcept en loyaltyprogramma van de Bijenkorf Card
  • In store communicatie en prijssigning
  • Online webwinkel
  • Bijenkorf magazine en productmagazines
  • Basishuisstijlmiddelen zoals verpakkingen, stationery en vlaggen
  • Brand guide en diverse style guides

Op directieniveau heb ik geadviseerd op het terrein van brand identity, marketing en retailcommunicatie. 
Voor zowel interne als externe marketingprofessionals heb ik diverse creatieve sessies georganiseerd om de veranderingen in het merk in alle touch points te helpen orkestreren en een nieuwe geïntegreerde (teamgerichte) werkwijze tot stand te brengen.

Op verzoek van VBAT zijn geen afbeeldingen van deze case in mijn online portfolio beschikbaar.