Daan Hermelink >
Meer dan 20 jaar ervaring in merkontwikkeling en crossmediale communicatie
Designconnection > Owner / Art director
2017-heden
Free lance merkadviseur, art director en projectleider.
Nederlandse Spoorwegen
Ontwikkeling nieuwe merkstrategie met als doel om de klanttevredenheid te vergroten en de merkperceptie van NS beter aan te laten sluiten op de realiteit. Op basis van de customer journey zijn alle touch points geïnventariseerd en getoetst aan het belang voor de reiziger en voor NS. Op basis van deze toetsing zijn prioriteiten voor de merkstrategie bepaald. Op basis van deze strategie zijn designcriteria bepaald voor het NS merk.
Erwonen
Ruimtelijk ontwerp en bouwmanagement voor verbouwingen voor particulieren.
Arthur Brunt Quality Grocer
Ontwerp van verpakkingen voor bakery products in de Australische markt.
Brouwerij Homeland
Amsterdamse brouwerij voor speciaalbieren. Aanscherping merkidentiteit en brand story, ontwikkeling webshop en verpakkingsontwerp.
Designconnection > Owner / Art director
2017-heden
Free lance merkadviseur, art director en projectleider.
Nederlandse Spoorwegen, SVT, Erwonen, Brouwerij Homeland.
Studio Piet Boon > Senior project manager
2020-2021
Studio Piet Boon is een wereldwijd opererende architectuur, interieur- en product design studio. Focus op projectmanagement van internationale hotelprojecten.
SVT > Senior concept designer retail
2018-2019
SVT ontwikkelt vernieuwende omnichannel winkelformules van begin tot eind. Ontwikkeling van omnichannel retailconcepten voor COOP supermarkten, Bruynzeel Keukens, Swiss Sense, Hans Anders en Yuniku.
Teldesign > Creative director
2012-2017
Directeur. Eindverantwoordelijk voor diverse klantrelaties en bureauorganisatie. Focus op merkstrategisch advies, projectmanagement, brand identity design en communicatie.
Onder andere voor Dura Vermeer, NS, Sdu uitgevers, VGZ, Univé, Espria, Imtech, Nuon, Rode Kruis, Radboudumc, Reinier Haga Groep, Autoriteit Persoonsgegevens.
VBAT > Art director brand identity
2005-2012
Ontwikkeling van geïntegreerde oplossingen op het kruisvlak van merkstrategie, -creatie en -communicatie voor zowel retail als corporate merken en de vertaling naar alle vormen van media en touchpoints.
Onder andere voor GAMMA, de Bijenkorf, ING, Amvest, Gelredome en Super de Boer.
Designconnection > Owner / Art director
2003-2005
Creatief en dynamisch netwerk van ervaren professionals voor geïntegreerde oplossingen op het terrein van creatie, merkontwikkeling en projectmanagement.
Opdrachtgevers: Schiphol Group, Bennis Porter Novelli, VBAT, Gemeente Amsterdam.
Keja Donia > Art director
1999-2003
Keja Donia is een strategisch design- en communicatiebureau voor integrale oplossingen op het terrein van corporate, retail, packaging en interactive design. (1983-2012)
Verantwoordelijk voor de unit corporate design.
Merkontwikkeling voor Schiphol Group, Amsterdam Airport Schiphol, Schuitema, Ministerie van VROM, Mullbees, Villa market research.
Teldesign > Senior designer / Teamleider
1994-1999
Teamleider van een corporate designteam en verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse huisstijlen, uiteenlopende toepassingen zoals stationery, brochures, jaarverslagen signing en tentoonstellingen.
Huisstijlontwikkeling voor onder andere Arbo Unie, Provincie Zuid Holland, Shell learning centre, Syntens, KPC groep and ADCN tentoonstellingen.
ZEE > Designer / Partner
1991-1994
Zien En Ervaren
Ontwerpbureau gespecialiseerd in geïntegreerde museale presentaties.
Onder andere voor Museum Gouda, Bottermuseum Spakenburg, Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie, Goois Museum, Oosterpoort Groningen.
Opleidingen >
Design Academy Eindhoven
Industrieel ontwerpen
Willem de Kooning Academie
Bachelor in graphic design, photography, exhibition design. Cum laude eindexamen.
st-Vituscollege Bussum
VWO B