Sdu > Van traditioneel uitgever naar online dienstverlener
Het aanbod van Sdu bestaat van oudsher uit gedrukte publicaties zoals boeken, magazines, journaals e.d. met diverse online extensies. Dit heeft geleid tot een versnipperde marktpositie met meer dan 350 productmerken en een weinig zichtbare en duidelijke rol voor het merk Sdu.
In de transitie naar online dienstverlener bleek het noodzakelijk een nieuwe positionering te ontwikkelen en helderheid te brengen in het productportfolio.
Teldesign heeft samen met Sdu een stapsgewijs proces ontwikkeld om deze grootschalige herstructurering mogelijk te maken. Op basis van dit proces is er een modulaire en verbindende huisstijl ontworpen met een leidende rol voor het merk Sdu waarin de huidige productmerken gefaseerd zullen opgaan.
Met de klant- en marktbehoefte als uitgangspunt, zijn er nieuwe product/marktproposities gedefinieerd naar beroepsgroep en expertisegebied. Op basis van deze nieuwe structuur zijn (marketing)middelen opnieuw ontwikkeld om op korte termijn de ambitie zichtbaar te maken. Voor de langere termijn is er online strategie ontwikkeld om de beste customer experience te bieden door uitgekiende user interfaces en slimme tools.
> Teldesign 2014-2015
Merkstrategie
Account
Creative direction
Design
Visual identity management
Transitie

In de eerste fase hebben we huidige middelen geëvalueerd en gegroepeerd naar expertisegebied.
Bovenstaand de middelen rondom Arbeidsrecht.

In de tweede fase zijn de middelen per expertisegebied samengebracht op één landingspagina, zodat de totale aanbod zichtbaar en vindbaar wordt. Tegelijkertijd worden alle middelen gerebrand naar Sdu.

In de derde fase worden online tools en services ontwikkeld op basis van specifieke klant- en marktbehoefte met een focus op op recht en regelgeving.
Rebranding
